Jaki ekspres do kawy i jaką kawę do ekspresu wybrać?

Jaki ekspres do kawy i jaką kawę do ekspresu wybrać?

Posiadanie ekspresu do kawy to niewątpliwy luksus. Pozwala przygotowywać w domu napój tak pyszny, jak ten serwowany w kawiarni! Nic dziwnego, że coraz więcej osób decyduje się na zakup takiego urządzenia mimo stosunkowo wysokiej ceny. Przeczytaj artykuł i dowiedz się, czym się kierować przy wyborze ekspresu do kawy oraz jaki rodzaj kawy przygotowanej w ten sposób będzie najsmaczniejszy.

Jaki ekspres do kawy wybrać?

Oferta producentów ekspresów do kawy jest naprawdę bogata. Marki prześcigają się w produkcji coraz to lepszych urządzeń spełniających wysokie wymagania kawoszy. Stojąc przed wyborem ekspresu do kawy, warto zrobić odpowiednie rozeznanie w temacie. Można w tym celu przejrzeć fora internetowe, zapytać sprzedawcę w sklepie lub skonsultować się ze znajomym baristą o dużym doświadczeniu. Mnogość modeli ekspresów spowodowana jest faktem, że każdy potencjalny klient może mieć inne oczekiwania i potrzeby. Najważniejsze kwestie, jakie trzeba rozważyć przed podjęciem decyzji o zakupie to:

Przeczytaj również: Jaki ekspres do kawy wybrać? Kilka cennych porad

Ekspres ciśnieniowy automatyczny, kapsułkowy czy kolbowy – korzystając z pierwszego z nich, wystarczy wybrać program (latte, cappuccino, espresso), a ekspres przygotuje kawę od początku do końca sam – jest wyposażony w młynek do kawy oraz spieniacz do mleka. Do przygotowania kawy w ekspresie kapsułkowym potrzebna jest tylko dedykowana kapsułka ze zmieloną kawą, Ekspres kolbowy jest tańszy i zajmuje mniej miejsca niż automatyczny, wymaga obsługi manualnej, ale jest przy tym intuicyjny.

Przeczytaj również: Czy dzierżawa ekspresu do kawy się opłaca?

Moc i ciśnienie ekspresu – warto zdawać sobie sprawę, że im niższa moc, tym dłuższy czas przygotowania urządzenia do pracy, dlatego optymalna będzie moc 1500W. Z kolei ciśnienie jest jednym z najważniejszych parametrów ekspresów – ciśnienie optymalne to 15 barów.

Przeczytaj również: Leasing na ekspres do kawy? To możliwe!

Pojemność zbiornika na wodę – jeśli z ekspresu będzie korzystało dużo osób, dobrze jest zadbać o to, żeby miał on duży pojemnik na wodę. W przeciwnym razie trzeba będzie go często uzupełniać.

Ekspres do kawy z młynkiem czy bez – ekspresy automatyczne mają wbudowany młynek, kolbowe niekoniecznie. Choć istnieje możliwość używania kawy mielonej, warto mielić ją samodzielnie – zapewni to lepszy smak i aromat napoju. Jeśli wybrany ekspres nie posiada młynka, trzeba będzie go dokupić.

Jaką kawę do ekspresu wybrać?

Rodzaj kawy powinno się dobierać nie tylko w zależności od preferencji smakowych, ale także pod kątem sposobu przygotowania napoju. Źle dobrane ziarna mogą spowodować, że kawa nie będzie tak smaczna i aromatyczna, jak mogłaby być, gdyby przygotowano ją w odpowiedni sposób.

W przypadku ekspresu kapsułkowego wybór jest stosunkowo prosty – jaka marka ekspresu, taka marka kapsułek. Zdecydowanie więcej możliwości można rozpatrywać w przypadku ekspresów automatycznych i kolbowych. Wybierając ziarna kawy, warto zwrócić uwagę na te kryteria:

data i stopień palenia – najsmaczniejsze (i najbardziej odpowiednie do ekspresu ciśnieniowego) będą kawy o średnim stopniu wypalenia i dacie palenie nie odleglejszej niż kilka miesięcy,

gatunek kawy (robusta czy arabika) – arabika jest postrzegana jako najlepszy i najdelikatniejszy gatunek, ekspres do kawy „wyciągnie” z niej to, co najlepsze, z kolei robusta jest gatunkiem najpopularniejszym i najmniej wymagającym; najczęściej można spotkać mieszanki obu tych gatunków.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz do artykułu

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

Korzystamy z plików cookies, które zapisują się w pamięci Twojej przeglądarki.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony. Korzystamy z nich także w celach analitycznych i reklamowych, również przy współpracy z partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies przechodząc do ustawień. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.